Reklama

Reklama w internecie

Jedną ze współczesnych form reklamy jest reklama internetowa. Wystarczy wejść na wybraną stronę www, aby przekonać się jak wielką cieszy się popularnością. Warto poświecić chwilę na wymienienie jej głównych rodzajów. Najczęściej spotykane są tak zwane banery, które za pomocą kliknięcia przenoszą potencjalnego klienta na główną stronę firmy. Niektóre z nich są umieszczone z boku, inne u góry strony. Część wyświetla się na całej stronie i dopiero po pewnym czasie umożliwia użytkownikowi dalsze korzystanie z witryny. Należy przyznać, że niektóre banery są bardzo nachalne i wywołują irytację wśród poszczególnych internautów. Popularnością cieszą się ruchome i głosowe reklamy. Z pewnością przyciągają one uwagę wszystkich odwiedzających daną stronę. Niestety, i one mogą działać na nerwy, jeśli na przykład zbyt głośno wychwalają dany produkt. Przypadkowe włączenie się promocyjnego filmiku może przestraszyć niejednego internautę. Dobrym sposobem na rozpowszechnienie usług czy produktów jest tak zwany mailing, czyli wysyłanie informacji na konkretny temat do wybranych użytkowników poczty elektronicznej. Jest to dosyć dyskretna forma reklamy i posiada także spore efekty. Jeśli trafi w upodobania odbiorcy można spodziewać się, że ten odwiedzi stronę, nabije licznik odwiedzin i być może skorzysta z możliwości zakupu.

Reklama może krzywdzić
Współczesna reklama miewa czasami zły wpływ na polskie maluchy i młodzież dorastającą. Dlaczego? Chodzi tutaj przede wszystkim o zakupoholizm. Dzieci, oglądając reklamy w telewizji czy też w wirtualnej sieci obserwują drogie zabawki. Większość z nich nakłania potem rodziców do kupna właśnie takich zabawek, chociaż wiadomo iż są one znacznie droższe niż takie, których nie reklamuje się w telewizji. Przez takie procesy, dzieci nie tylko przyzwyczajają się, iż wszystko im wolno i że dostaną to, czego żądają, ale przede wszystkim krzywdzi się w ten sposób ich rodzicó. Wielu z nich bowiem nie stać na tak drogie zabawki, przez co z czasem cierpią na kłopoty finansowe. Należy sobie także wyobrazić, jak może czuć się rodzic, który mimo szczerych chęci musi czegoś odmówić swojemu maluchowi tylko dlatego, że go na to nie stać. Kolejną grupą są...

W Internecie
W początkowym okresie powstawania reklamy internetowej wielu specjalistów z branży było wprost zachwyconych możliwościami, jakie dla branży marketingowej przyniosło nowe medium. Skupienie wysiłku wielu koncernów właśnie na reklamowaniu się w sieci internetowej, w krótkim czasie doprowadziło jednak do tego, że reklama w Internecie zaczęła być przez jego stałych użytkowników odbierana bardzo negatywnie. Negatywny odbiór stał się przede wszystkim wynikiem tego, że przed reklamom internetową praktycznie nie można było się obronić. Reklama internetowa ma o wiele bardziej agresywny charakter, niż jej tradycyjne odpowiedniki. Pojawiające się samoistnie na stronach i portalach okienka reklam stały się coraz trudniejsze w wyłączaniu. Zbyt nasilony mailing reklamowy również zniechęcił internautów do reklamy w sieci. Dopiero niedawno osoby pracujące w branży...

Cechy chwytliwej reklamy
Chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że reklama musi być atrakcyjna, w przeciwnym razie po prostu nie trafi do odbiorcy. Promocje w prasie czy w internecie powinny odznaczać się ciekawą grafiką, która od razu zwracałaby na siebie uwagę. Dobrym pomysłem jest wstawienie do sieci krótkiego filmiku promocyjnego. Krótko mówiąc, jeśli coś się rusza i jest kolorowe, od razu przyciągnie ludzi. Warto poważnie zastanowić się nad hasłem reklamowym. Wiele z nich nie reprezentuje zbyt wysokiego poziomu. Koniecznie trzeba wymyślić coś takiego, co trafi w gusta większości. Dobrym pomysłem jest odniesienie się do poczucia humoru konsumentów. Dowcipne reklamy od zawsze cieszą się największą sympatią ludzi. Myśl przewodnia danej promocji często może być przewrotna albo dwuznaczna. Czasami doskonałym rozwiązaniem jest stworzenie hasła, które daje do myślenia,...

Copyright @ 2011 Reklama