Reklama

Reklama w internecie

Jedną ze współczesnych form reklamy jest reklama internetowa. Wystarczy wejść na wybraną stronę www, aby przekonać się jak wielką cieszy się popularnością. Warto poświecić chwilę na wymienienie jej głównych rodzajów. Najczęściej spotykane są tak zwane banery, które za pomocą kliknięcia przenoszą potencjalnego klienta na główną stronę firmy. Niektóre z nich są umieszczone z boku, inne u góry strony. Część wyświetla się na całej stronie i dopiero po pewnym czasie umożliwia użytkownikowi dalsze korzystanie z witryny. Należy przyznać, że niektóre banery są bardzo nachalne i wywołują irytację wśród poszczególnych internautów. Popularnością cieszą się ruchome i głosowe reklamy. Z pewnością przyciągają one uwagę wszystkich odwiedzających daną stronę. Niestety, i one mogą działać na nerwy, jeśli na przykład zbyt głośno wychwalają dany produkt. Przypadkowe włączenie się promocyjnego filmiku może przestraszyć niejednego internautę. Dobrym sposobem na rozpowszechnienie usług czy produktów jest tak zwany mailing, czyli wysyłanie informacji na konkretny temat do wybranych użytkowników poczty elektronicznej. Jest to dosyć dyskretna forma reklamy i posiada także spore efekty. Jeśli trafi w upodobania odbiorcy można spodziewać się, że ten odwiedzi stronę, nabije licznik odwiedzin i być może skorzysta z możliwości zakupu.

Reklama dla odpowiedniej grupy
Przedsiębiorcy firm i producenci, w zależności od towarów, które rozprowadzają, chcą trafić do poszczególnych grup klientów. Przykładowo, jeśli producent decyduje się na sprzedaż kilku tysięcy zabawek, to oferta ta skierowana jest wyłącznie dla dzieci i małoletnich. Jeśli natomiast ktoś decyduje się na produkcję sztucznych szczęk, to grupą docelową są osoby starsze. Sprawa wygląda zupełnie inaczej, kiedy ma się reklamować towar, który ma być uniwersalny np. chleb czy szczoteczki do zębów. W tym przypadku, reklama powinna być przystępna dla wszystkich, obojętnie czy mamy do czynienia z osobami starszymi czy z dziećmi. Jeśli natomiast ma się trafić do konkretnej grupy wiekowej, powinno się zadbać, by reklama przyciągała wzrok takowych osób. Wiadomo, że do grup małoletnich najlepiej zastosować dużą ilość kolorów i elementy stosowane w popularnych...

Źródło informacji
Wielu badaczy uważa, że reklama ma negatywny wpływ na potencjalnego klienta. Oczywiście, można mówić o jej wadach, jednak zalety wybijają się nad wszystkie minusy. Korzyści, jakie płyną z reklamy, wyczuwalne są nie tylko dla samego producenta. Również i odbiorca, kupiec może odnaleźć i wymienić jej pozytywne strony. Reklama to przede wszystkim źródło informacji. To dzięki niej przede wszystkim można się dowiedzieć o nowych produktach i usługach. To ona rozgłasza nowości i powoduje, że klient zwraca na to uwagę i być może też zastanawia się czy z nich nie skorzystać. Bardzo często reklama również bawi. Wielu dostarcza rozrywki, a zdarza się, że jest postrzegana także jako najbardziej ciekawą cześć czasu antenowego przewidzianego na dany program. Poza tym dzięki reklamie można także pomagać. Przy okazji większych świąt już samo ich oglądanie...

Cena
Cena reklamy jest dla przedsiębiorstwa jednym z fundamentalnych czynników. Często decyduje ona o tym, czy dana firma będzie reklamowana w ten właśnie sposób, czy też nie. Mówiąc o reklamie internetowej utarło się stwierdzenie, iż jest to reklama tania. Określenie to jest jednak bardzo niedokładne. Warto pamiętać, iż umieszczenie na znanym portalu reklamy również niesie ze sobą znaczne koszty. Ponieważ reklama taka jest skuteczna i dociera do dużego grona odbiorców, portale wysoko cenią swoją przestrzeń. Nie bez znaczenia jest również fakt, że utrzymanie portalu internetowego na odpowiednim poziomie merytorycznym wymaga również ograniczenia ilości reklam znajdujących się na jednej stronie. To wszystko sprawia, że jedynie największe koncerny mogą sobie pozwolić na długotrwałą reklamę na najbardziej popularnych stronach internetowych. W Polsce ceny...

Copyright @ 2011 Reklama