Reklama

Reklama w internecie

Jedną ze współczesnych form reklamy jest reklama internetowa. Wystarczy wejść na wybraną stronę www, aby przekonać się jak wielką cieszy się popularnością. Warto poświecić chwilę na wymienienie jej głównych rodzajów. Najczęściej spotykane są tak zwane banery, które za pomocą kliknięcia przenoszą potencjalnego klienta na główną stronę firmy. Niektóre z nich są umieszczone z boku, inne u góry strony. Część wyświetla się na całej stronie i dopiero po pewnym czasie umożliwia użytkownikowi dalsze korzystanie z witryny. Należy przyznać, że niektóre banery są bardzo nachalne i wywołują irytację wśród poszczególnych internautów. Popularnością cieszą się ruchome i głosowe reklamy. Z pewnością przyciągają one uwagę wszystkich odwiedzających daną stronę. Niestety, i one mogą działać na nerwy, jeśli na przykład zbyt głośno wychwalają dany produkt. Przypadkowe włączenie się promocyjnego filmiku może przestraszyć niejednego internautę. Dobrym sposobem na rozpowszechnienie usług czy produktów jest tak zwany mailing, czyli wysyłanie informacji na konkretny temat do wybranych użytkowników poczty elektronicznej. Jest to dosyć dyskretna forma reklamy i posiada także spore efekty. Jeśli trafi w upodobania odbiorcy można spodziewać się, że ten odwiedzi stronę, nabije licznik odwiedzin i być może skorzysta z możliwości zakupu.

Media
Reklamy są nieodłącznie związane z mediami, a ludzie nie robią nic, by temu zapobiec. Stały się one pewnym elementem mediów, a zarazem – co nieuniknione, jako że media w naszym życiu obecne są – naszego życia właśnie. Reklama atakuje nas zewsząd. Po pierwsze, z telewizji – spoty reklamowe przerywają filmy, programy rozrywkowe, a nawet show publicystyczne czy wiadomości. Podanie do publicznej informacji, że dany produkt spożywczy tanieje, jest dla twórców telewizyjnych ważniejsze niż najnowsze wieści ze sceny politycznej. Spoty reklamowe operują oczywiście dźwiękiem i obrazem. Wykorzystują nierzadko znane osobistości do promowania poszczególnych firm czy produktów. Reklama w radiu ogranicza się do dźwięku, dlatego tak dużą wagę przywiązuje się do barwy głosu osoby reklamującej. Często wykorzystuje się również jakiś znany motyw muzyczny czy...

Kwestia konkurencji
Reklama odrywa niebagatelną rolę w dzisiejszym świecie. Zrodziła się między innymi z potrzeby rozpowszechnienia danego produktu lub usługi. Bez wątpienia stała się napędową siłą handlu. Niektóre firmy dzięki niej mogły zaistnieć na rynku. Należy zaznaczyć, że spory wpływ na rozwój reklamy miała narastająca konkurencja. Z biegiem czasu powstawało coraz więcej firm zajmujących się tym samym. Świeżo powstałe instytucje musiały się porządnie zareklamować, aby w ogóle zwrócić na siebie uwagę konsumentów. Po pewnym czasie, być może ze względu na cenę, być może na inne walory, część z nich rezygnowała ze starej marki na rzecz nowości. Na skutek tego właściciele poprzedniej firmy również musieli skorzystać z pomocy reklamy. Dzięki niej z pewnością mogli odzyskać część utraconych klientów. Następnie piłeczkę z powrotem odbijała nowsza...

Nie mailing
Mailing reklamowy to działanie marketingowe, które polega na promowaniu danych usług, produktów czy też innych treści, poprzez przesyłanie odpowiednio przygotowanych wiadomości elektronicznej do prywatnych skrzynek użytkowników sieci. Mailing początkowo stanowił bardzo dobrą ideę, lecz ze względu na jego zbytnie nasilenie zaczął być bardzo negatywnie odbierany przez internautów. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, firmy produkujące programy komputerowe stworzyły szereg aplikacji, które wykrywają i usuwają ze skrzynek użytkowników wiadomości o treści reklamowej. Dalsze badania nad reklamom internetową wykazały, iż mailing reklamowy wcale nie jest tak bardzo korzystny, jak oczekiwano. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż niezmiernie trudno jest dopasować grono odbiorców treści reklamowych, do faktycznych, potencjalnych klientów. Sposób, w jaki wybierani...

Copyright @ 2011 Reklama